poster
5.1

خاک و مرجان

کشور سازنده: ایران
وضعیت دوبله: زبان فارسی
سال ساخت: 1391
بازیگران:

«خاک و مرجان» یک درام جذاب است که موضوعات عشق، از دست دادن و پیامدهای ویرانگر جنگ را به هم پیوند می‌دهد. این فیلم ایرانی-افغانی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، توسط پانته تاجبخش نوشته شده و توسط مسعود عطیابی و کیانوش آیاری کارگردانی شده است.

داستان این فیلم درباره مردی است که به زور به کابل، وطنی که در جنگ ویران شده است، برمی‌گردد تا در عروسی یکی از دخترانش شرکت کند. او که تحت تأثیر مرگ همسرش در طول جنگ است، در ابتدا مقاومت می‌کند تا در درگیری داخلی که هنوز شهر را آزار می‌دهد، دخالت کند. اما شرایط او را مجبور می‌کند تا با اثرات باقیمانده جنگ روبرو شود و در این راه، شروع به بهبود و رستگاری می‌کند.

این فیلم اصولاً به زبان دری، زبان رسمی افغانستان، است و این امر باعث می‌شود تا بینندگان را در منظره هیجانی شخصیت‌ها غرق شود. ممنون مقصودی با اجرای صمیمانه‌ای که به عنوان پدری در حال سوگواری ارائه می‌دهد، مجموعه‌ای از احساسات گسترده را در طول بازگشتش به کابل نشان می‌دهد. پانته تاجبخش و مارینا گلبهاری نیز در نقش‌های خود برجسته هستند.

«خاک و مرجان» یک بررسی تأثیر جاودانه جنگ بر افراد و جامعه به طور کلی است. از طریق داستان جذاب و اجراهای قدرتمند، این فیلم بینندگان را به تأمل در پیچیدگی‌های تجربه انسانی در مواجهه با سختی‌ها تشویق می‌کند. اگرچه این فیلم دارای امتیاز IMDb نیست، اما قول می‌دهد بر روی کسانی که آن را تماشا می‌کنند، تأثیری دائمی بگذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای اول فیلم محفوظ است.