poster
5.4

میراث آلبرتا ۱

کشور سازنده: ایران
وضعیت دوبله: زبان فارسی
کارگردان: حسین شمقدری
سال ساخت: 1390
دسته بندی: مستند
بازیگران:

“آثار البرتا” یک مستند تحریک‌انگیز است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده و توسط حسین شمقدری کارگردانی شده است. این فیلم به مسئله مهاجرت مغز در ایران می‌پردازد و سری مصاحبه‌ها با دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های معتبر ایران و کارآفرینان را به تصویر می‌کشد، با هدف بررسی دلایل پشت این پدیده و تأثیر آن بر کشور.

این مستند تصویری جامع از چالش‌هایی که سامانه آموزشی ایران با آن روبرو است را به تصویر می‌کشد و نوری به کمبود منابع و فرصت‌هایی که اغلب افراد با استعداد را به جستجوی چشم‌اندازهای بهتر در خارج می‌کشاند می‌اندازد. این فیلم از طریق داستان‌های شخصی و تحلیل‌های تخصصی، تضاد شدید بین امکانات و حمایت موجود در ایران و سایر کشورها را بررسی می‌کند، به ویژه به استان کانادایی البرتا تمرکز می‌کند.

“آثار البرتا” به طور اصلی به زبان فارسی روایت می‌شود و به عنوان یک فراخوان برای تأمل و بحث عمل می‌کند، زیرا به یک مسئله به موقع و مهم در جامعه ایرانی می‌پردازد. با مدت زمان حدود ۹۰ دقیقه، این فیلم دیدگاهی متعادل را ارائه می‌دهد و بینندگان را به تأمل در پیامدهای مهاجرت مغز برای توسعه کشور تشویق می‌کند.

اگرچه این فیلم امتیاز ۵.۶ را در imdbRating دارد، اما ارزش آن در محتوای آموزنده و تحریک‌انگیز آن قرار دارد نه در پذیرش منتقدان. به عنوان یک تولید ایرانی، “آثار البرتا” بینشی منحصربه‌فرد از چالش‌هایی که کشور روبرو است را ارائه می‌دهد و اهمیت تغذیه و نگهداری استعدادها در داخل مرزهای آن را برجسته می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای اول فیلم محفوظ است.